fredag 28. juni 2013

kronisk; langvarig, vedvarende


Hver dag består av det samme. En slags tvangstanke og tvangshandling som vil fortsette i det uendelige fordi hvert forsøk mislykkes. Hver dag handler om å finne de rette ordene for at noen, hvem som helst, men kanskje mest meg selv, skal forstå hva i helvete det er som foregår. 

Ingenting sier meg noe som helst - det i seg selv sier dog noe. Og jeg er liksom ingenting; jeg finnes bare såvidt som et minne få husker eller tar frem i lyset. Jeg gjenkjenner ikke personen som ser på meg i speilet. Gjentar meg selv som et ekko før det dør ut. 

Jeg gror fast og kveles, men det er ikke noe annet sted jeg heller vil være. 

Og jeg forsøker å vaske hjertet mitt og å henge det til tørk, men vinden røsker det med seg til havet, hvor det forsvinner i dypet, og det sies at det er min egen feil.

2 kommentarer:

  1. Den siste setninga er like velskriven som den inneheld ufatteleg smerte. Men du, eg lovar deg at det vil bli betre. Fine du <3

    SvarSlett