tirsdag 11. juni 2013

METAFORER OG POLYSEMER FOR DE BEDRØVEDE

Gjentagelser

1) Jeg legger blomster i toalettet
Jeg er ikke slem, jeg bare 
legger blomster i toalettet.

2) Jeg har en venn som verken kan snakke eller le
Hun har sin egen plass i hjertet mitt, for hun kan verken
snakke eller le.

3) Fuck dere med motorsykkel som tydeligvis vil sprenge egen hørsel. 
Fuck dere. Jeg prøver å sove her.

4) Jeg krøller tærne når jeg er kald, jeg krøller tærne når jeg er redd. Nå er jeg bare alt og ingenting, så jeg krøller tærne
i kveld.

5) Jeg drar klærne forsiktig av, jeg drar strikket ut av håret, 
må skynde meg til Drømmeland, jeg drar.


Thou shalt not write foul prose

1) Når jeg lukker øynene blir det både lyst og mørkt
og de lukkede øynene mine er helt åpne der inne,
men jeg ser ingenting.

2) Følelsene mine er like raske som klokka på venstrearmen.
Jeg fungerer -
jeg som trodde jeg var ødelagt.

3) Jeg vet jeg kan være egositisk og selvopptatt,
men kan jeg,
vær så snill,
få låne litt lys av dere?

4) Jeg skjønner da dem på solstudioet,
 for solen MIN skinner aldri.


Hauk og due

1) Der du pleide å legge hodet ditt
har jeg et skjerf.
Der jeg pleide å legge mitt
har du noen andre.
Må visst løpe nå;
ifra hverandre.

2) Tenk å leve på bunnen
og ikke lenger se
annet enn grunnen.

3) Jeg meg selv er en lat, ikke-schizofren, mindre intelligent John Nash
-fan:
Vi er alle 
som alle de andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar