torsdag 23. mai 2013

Jeg må nesten vente med å skrive noe, slutte å forsøke, men jeg klarer ikke å la være, og jeg klarer ikke å forme setningene slik jeg vil. Jeg fomler med ordene, så visker jeg dem ut, trekker dem tilbake. Jeg vet at selv stjernene faller, men det virker ikke sånn, ikke sant, man glemmer det, og selv om man tenker på noe hele tiden, så klarer man liksom ikke å tenke på ordentlig. 

Jeg ser jo personen i speilet, men det føles som om det bare er et bilde, for jeg gjenkjenner ikke personen som står fremfor meg. Jeg finnes jo  ikke. Gjør jeg? Jeg synger sammen med Danny og Taylor, men de vet ikke at jeg finnes. Og jeg vet ikke om noen gjør det, inkludert meg selv. 

Jeansjakken verner om sjelen min, men sjelen vil jo slippe fri. Testene på nettet sier at jeg er satanist, men jeg er ikke det, og fagfolkene sier at jeg er psyk, men jeg er ikke det. Jeg kan da ikke være noe som helst, jeg, når jeg bare eksisterer som et gammelt minne? Jeg har ingen fremtid eller virkelig nåtid, jeg føler ikke at jeg har det. 

Og uansett hvor mange språk jeg kan, og selv om Språkrådet kaller meg for "ekspert i nynorsk", så er jeg bare noe flytende noe som har fryst til is. Jeg er en fuckings isboks.

Jeg tror ingenting, jeg vet ingenting. 

Jeg føler, men jeg er nummen, og jeg spiser, men jeg blir aldri mett. Jeg sover og våkner, selv når jeg håper på å sove evig. 

Lykke, fuckings lykke. Hun er en illusjon, en bløff. Hun finnes ikke noe sted.

2 kommentarer:

  1. Eg håpar verkeleg at den dagen kjem, kor du oppdagar at lukka ikkje er ein illusjon. Det er kanskje dumt av meg skrive det, sidan du ikkje ser det sjølv, men den kan kome av den minste ting. Ingen er lukkelege heile tida. Men plutseleg, heilt ut av det blå kan ein finne seg sjølv glisande på bussen, eller varm inni seg når ein går langs ei fin gate. Det kan vere noko så lite som å le med nokon. Lukka er ikkje konstant, men den eksisterar, og eg håpar og trur at du vil finne den ein dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentaren, søte deg. Jeg håper du også blir lykkelig!

      Slett