søndag 19. mai 2013

19. mai, 19 punkt (og å gå i preteritum)

1 er neglelakk som matcher blodårene mine.
2 er lukten av solkrem.
3 er nyklipt gress som stikker under bare føtter.
4 er kaninlabber som hopper bortover.
5 er å lese bok i solstolen.
6 er å legge igjen mobilen innendørs.
7 er å male i skyggen.
8 er nyladdet kamera som ligger oppå den grønne vesken.
9 er solbriller på hodet dagen lang.
10 er å øvelseskjøre med pappa (I quote, "herremin, ej blir livredd!!!" da jeg hadde litt for stor fart i rundkjøringen og krysset).
11 er å tegne dyr i notatboken min.
12 er malingsflekker på låret.
13 er en oppsatt parasoll.
14 er å stripe håret blondt.
15 er bikiniskille.
16 er sjokolade som smelter på fingrene.
17 er å synge mens man går i trapper.
18 er skolefri.
19 er høyt volum og lukkede dører.


(jeg husker at jeg gikk
bortover
med deg,
men årene ble avslutta, 
som alle år blir,
og du gikk videre;
vekk fra meg.)

2 kommentarer:

  1. For ei nydeleg liste! Mjuke dyrelabbar må vere noke av det finaste som finst.

    SvarSlett