søndag 10. februar 2013

People say hell is endless. They say it's our worst nightmare, the face of our darkness. But whatever it is, however it is, I say hell is empty, and all the devils are here.

Nathan Scott

Har lyst på blåmerker, blomster, kjæreste, vår. Skulle ønske at verden luktet godt. Vil overnatte på biblioteket og stå på toppen av en skyskraper. Men jeg sitter helt stille, og jorden roterer. Jeg rister på hodet, frem og tilbake, bak og frem, men det hjelper ikke. Jeg røsker frem gardinene, løper til motsatt side av rommet. Jeg ombestemmer meg, drar gardinene til sides. Åpner vinduet, mer, hopper opp i vinduskarmen. Jeg har lyst til å løpe fra dem; at de jager men at det ikke hjelper fordi jeg løper fortere, og at de blir stående igjen der bak i tåken. Jeg har lyst på farlige og ufarlige ting, jeg har lyst til å hoppe fra bryggen. Jeg drømmer at vi er glade, at de hysjer på meg og at jeg sparker i setet deres som hevn. Jeg har blomster i håret og kirsebærslepper, og jeg fotograferer bilnumre (jeg er en spion). Jeg sitter på en hest og hesten hopper over gjerder. Jeg drømmer at jeg flyr fra det vonde, og etterpå ligger jeg under stjernehimmelen.

(Dette går ikke lenger.)

4 kommentarer:

  1. *kremt kremt* "Hell is empty, and all the devils are here" er faktisk William Shakespeare. Hilsen vill Shakespeare-fan.

    (Tusen takk! Hjerte.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, okei, det var jeg ikke klar over.

      (:

      Slett