torsdag 3. januar 2013

Til en påfugl på veien til første skoledag
Til den rosa ryggsekken hennes
Som henger fra den lille skulderen hennes
Til den prikkete Hello Kitty-matpakken hennes
Til den blå havet som sover opp på kjolen hennes
Til den søte stemmen hennes når hun fikser mitt gebrokkent
Siden jeg, jeg sier mye rart
Til den hvite sko, den gule boka
Den røde flaska, til jenta mi
Påfuglen min
Den beste jenta i hele verden
Siden hun, spise sunt, vokse fort og pusser tennene
Siden hun klarer å bære alle disse fargene
Helt alene.

Fadlabi
 
09.08.12

I dag var første skoledag etter juleferien. Jeg forlot skolen igjen allerede klokken 09:40 (mens vi så en svensk film i norsk), og dro til byen. Først til tannklinikken, så Moa, så "galehuset". Fikk vite en overraskende nyhet, som jeg utrolig nok hadde forutsett på egenhånd. En av fordelene med å ha en for god fantasi er at man kan kalle seg selv "svært intuitiv". Og ellers har jeg kommet et stort skritt nærmere å finne ut hva jeg skal utdanne meg til her i livet (men planene kan jo fort endre seg, eller gå dundas). 

xx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar