mandag 6. mai 2013

sjette april (& the same old craving for joints and alcohol that I don't know where is coming from)

én. han pleide å bo i et rødt og grønt hus, men nå har noen malt det grått og hvitt. jeg får vondt fordi jeg ikke klarer å huske hvordan latteren og stemmen og lukten hans var.
to. hun var finere enn all verdens modeller.
tre. han klappet meg på skuldra når andre dyttet.
fire. hun var vennen min selv om jeg ikke husker at hun sa noe.
fem. han var mer mann enn alle de jeg kommer til å møte i løpet av livet, selv om han var pelskledd av natur og ikke hadde mulighet til å ta sit-ups sammen med meg.


seks. nå smiler de bare på bilder, og jeg lever i en film jeg ikke forstår, en altfor åpen og metaforisk og trist og triggende film. jeg kjøper nye jeans og lærer meg nye språk, jeg finner ny musikk å ha på repeat, men hullet inni meg kan ikke fylles opp noensinne. jeg har mistet vingene mine, og jeg står i vann. verdensdelene henger ikke sammen slik de gjorde før, og akkurat det er vanskelig å forstå, selv om jeg klarer å pusle sammen verdenskartet slik at alle bitene ligger på nøyaktig samme plass som der de mistet fotfestet. men vi lever fortsatt på den samme jorden som før, og vi er aldri adskilt i tankene.

2 kommentarer:

  1. Eg kjem ikkje over kor fantastisk du skriv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, tusen takk, June. Det betyr så mye. <3

      Slett