torsdag 14. mars 2013

da du så inn i øynene mine lurte jeg på om du var blind

jeg funderer på ord. litt, hvor mye er det? høyt, hvor høyt er det? jeg tror ikke noen vet (noe som helst). om natten drømmer jeg at jeg blør ut, vekk, men at jeg lever, og de ler av meg. jeg drømmer om dukker, jeg både er en og styrer en. jeg drømmer om onde hekser som later som om de er snille, og jeg drømmer om musikk. sanger som spiller og spiller. når jeg våkner tror jeg at det har skjedd et mirakel, at jeg har hørt en sang og må finne den og fortelle alle hvordan den kom til meg. men den forsvinner før jeg får gjort det. jeg drømmer om at jeg ikke får sove, og når jeg må stå opp vurderer jeg mulighetene a) "sykdom" (skulking), b) å drikke meg fra sans og samling, c) døden/sykehusopphold, d) å reise, e) å bli kriminell, f) å slutte på skolen, etc. livet gjør at jeg får vondt både i eggstokken og sjelen. har vi egentlig sjeler? eller er vi sjelløse?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar