onsdag 23. januar 2013

(Hvilken vei skal jeg gå? Jeg finner ikke veien hjem.)

Jeg fungerer ikke lenger. Ordene som pleide å komme på løpende bånd, kommer ikke, og alle de håpefulle drømmene er gjort om til tykk tåke. De fine refleksjonene jeg pleide å være innehaver av, har forsvunnet, og egentlig sitter jeg her bare som et tomt skall. Alt det jeg pleide å være har liksom blitt røsket vekk med vinden, og skallet lar ikke noe annet, som den jeg skulle vært, komme inn. Jeg er trøtt og sliten, og hodet er liksom her, her og nå, ingen andre steder, det nekter å gå videre, men det er likevel helt tomt, helt blankt. Mamma lurte på om jeg hadde tenkt noe mer på neste (skole)år; lurte på om jeg ville begynne med blanke ark. Jeg sa ikke stort da; men hva er vel blanke ark verdt når man ikke har fargestifter til? Hva om man mister fargene i den store, sterke elven, og aldri finner dem? Vil hjertet noengang smile ordentlig igjen? For jeg tror ikke at kjærligheten er grå, og jeg tror ikke at livet er svart. Hva var det som gikk galt?


And it will be just like you were never gone...

6 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Håper bedre tider kommer til oss begge.

    SvarSlett
    Svar
    1. "Dumt" at du kjenner deg igjen. Det håper jeg også; kommer forhåpentligvis før vi aner det.

      Slett
  2. Kan jeg hjelpe deg på noen måte, Caroline? Vær så snill å si om jeg kan det, for jeg vil. Jeg har helt vondt i brystet nå pga det er så vondt at du føler deg så fortapt og jeg vil så inderlig at du skal komme deg opp og ut av det helvetet du skaper i deg selv. Og jeg hater at du ikke ser din egen verdi, hvordan kan du ikke??

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååh, DU, så lenge siden sist. Tusen, tusen takk! For at du bryr deg og for at du bare er så bra. Det betyr så mye. Håper du har det bra. <3

      Slett
  3. ♥ Hvis det er noen måte jeg kan hjelpe på, må du vite at det ikke er foreldelsefrist på det. Det er så vondt å vite at du ikke har det godt - du er en så fin, så enormt fin person og det er ikke riktig at du ikke skal ha det godt. Jeg tenker på deg og ber for deg og om du vil, er jeg gjerne her for deg:) Ikke tomme ord♥ Superklem!!

    SvarSlett