lørdag 29. desember 2012

You can't catch a falling star. It would burn up in the atmosphere.

- Dr. Spencer Reid, Criminal Minds

Nå føler jeg meg litt som en som stjeler godteriet til en unge eller noe, men innlegget - bloggen - er ikke ment sånn. Den er til for meg, for at jeg skal få lettet hjertet, ikke for at dere skal komme i dårligere humør.


Jeg skjønner ikke poenget med nyttårsaften.

For meg er nyttårsaften bare en påminnelse om at jeg ikke døde i det foregående året, og for mange er det vanskelig å forstå; men jeg har ikke ønsket å overleve disse årene vi har vært gjennom. Av og til forandrer det seg, men som regel er det det samme. Jeg sitter fast, kommer ikke videre uansett hvilket årstall det er på kalenderen. Jeg føler at livet er over allerede, jeg føler at ingenting er vits, og at livet er mer råtten frukt enn frisk frukt.

Jeg synes nyttårsforsetter er bull, og jeg blir deppa av å lese om alt det heeerlige alle har opplevd dette året. Jeg er ute, enkelt og greit, og jeg liker ikke tanken på et nytt år. Et nytt år med hva? Motgang? Et nytt år hvor man gruer seg til å stå opp om morgenen, og gruer seg til å legge seg om kvelden?

Nei.

Fuck nyttår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar